Merchandising jako nowoczesna forma ekspozycji asortymentu i jej bezpośredni wpływ na sprzedaż
Można mieć wpływ na 2/3 zakupów Klienta poprzez stosowanie zasad merchandisingu i wywieranie technik sprzedaży (rozmieszczenie asortymentu, strefa wejścia, strefy zimne i gorące sklepu, zasada prawej ręki, materiały post, atmosfera sklepu, oświetlenie).
Złote zasady:
- Poziom oczu
- Poziom ręki
- Poziom podstawowy
Stosując nowoczesne formy sprzedaży i mając wpływ na zakupy klienta niezaplanowane i impulsowe, właściciel sklepu może uzyskać korzyść w postaci zwiększonego koszyka zakupowego co bezpośrednio przekłada się na zysk właściciela. Poniżej szczegółowo przedstawiamy zakres naszych prac, które mają na celu zwiększenie sprzedaży w Państwa sklepie.
Zakres prac, współpraca z Klientem:
- Wizyta w sklepie u Klienta (wywiad z Klientem, analiza asortymentu pod kątem wydajności półki i nowości z uwzględnieniem preferencji Klientów, otoczenia, mocne i słabe strony konkurencji).
- Inwentaryzacja asortymentowa: (analiza bieżącego asortymentu i dopasowanie go do nowego projekt).
- Przygotowanie, szkic layoutu (ustawienie asortymentu wg grup towarowych, rozmieszczenie kategorii w sklepie) z uwzględnieniem możliwości ekspozycyjnych nowego projektu w celu uzyskania optymalnego efektu sprzedażowego, propozycja zmian, zgodnie z nowoczesnymi standardami merchandisingu: strefa wejścia, zasada prawej ręki, strefy gorące i zimne sklepu, kształtowanie przestrzeni sali sprzedażowej poprzez odpowiednie wyodrębnienie i zdefiniowanie grup towarowych, komplementarność oraz stosowanie sąsiedztwa grup towarowych.
- W oparciu o przygotowany layout propozycja ustawienia półki z rozpisaniem ogólnym kategorii.
- Uczestnictwo Specjalisty podczas zatowarowania sklepu jako Koordynatora Zespołu osób pracujących w sklepie:
- przeszkolenie personelu z ogólnych zasad merchandisingu i ekspozycji towaru,
- przygotowanie materiałów pomocniczych,
- rozpisanie poszczególnych kategorii na półce.