Projekt sklepu spożywczego to symulacja odpowiedniego wystroju sklepu, ustawienia regałów i rozmieszczenia produktów we wnętrzu lokalu w celu stworzenia wygodnej a jednocześnie efektywnej drogi klienta od wejścia do kasy. Prawidłowe rozmieszczenie stref sprzedaży spowoduje, że klient szukając podstawowych, codziennych produktów, obejrzy i kupi inny, niekoniecznie planowany w danym dniu asortyment, a jego droga do kasy, mimo wydłużenia, nie będzie nudna i banalna, co spowoduje że będzie się on czuł w sklepie komfortowo. Warto zainwestować także w nowoczesne oświetlenie; światło powinno być naturalne o wysokim wskaźniku oddawania barw. Wystrój sklepu powinien być jasny i przyjazny. Kolejną kwestią jest poprawne i estetyczne ustawienie towarów, najlepiej według pokrewieństwa asortymentowego w obrębie konkretnych stref sprzedaży. W projekcie sklepu trzeba uwzględnić dobrze dopasowane regały, a ekspozycja towarów musi sprawiać wrażenie obfitości i bogatej oferty. Nie można sobie pozwolić na puste przestrzenie między półkami, czy towar na podłodze. Do dobrze zaprojektowanego sklepu klient na pewno będzie wracał po kolejne zakupy.